Az emberek nem ugyanott keresnek munkát, mint tíz éve – és nem is ugyanúgy reagálnak a lehetőségekre. A világ változásával párhuzamosan a toborzási csatornák is folyamatosan átalakulnak, finomodnak, új irányokat vesznek. Ma már nem az a kérdés, hol hirdetünk, hanem az, hogyan érjük el azt az embert, aki nemcsak alkalmas, hanem el is tudja képzelni magát a csapatunkban.
A személyes kapcsolatok szerepe felértékelődött, ugyanakkor a digitális jelenlét is kulcsfontosságú lett. A toborzási csatornák nemcsak lehetőségeket nyitnak, hanem tükörként is működnek: megmutatják, mennyire él egy cég a világban, mennyire képes megszólítani azokat, akik valóban hozzáillők. Egy közösségi poszt, egy belső ajánlás, egy inspiráló karrieroldal ma már épp olyan erős kapu lehet egy új kolléga felé, mint a klasszikus állásportál.
Az információhiány már nem kifogás – de a zaj túl nagy lett. Ezért is fontos, hogy a toborzási csatornák ne csupán elérjenek valakit, hanem meg is ragadják a figyelmét. Ehhez olyan üzenetekre van szükség, amelyek nem sablonosak, hanem hitelesek. Ahol nemcsak a pozíció számít, hanem az érzés is, amit a jelölt a vállalatról kap. Az élmény, hogy itt értik, kik vagyunk és mit keresünk.